Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
Spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou
Malá, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou v přípravě dětí a jejich rodiny na bezproblémový přechod do základního vzdělávání. V teoretické části charakterizuji prolínání předškolního a primárního vzdělávání, zaměřuji se na hlubší uchopení tématu souvisejícího se zralostí a připraveností dětí pro vstup do školy. Dále upozorňuji na možná rizika, která mohou při přestupu do základní školy nastat a poukazuji na spolupráci rodiny a školy v kurikulárních dokumentech. V empirické části se prostřednictvím akčního výzkumu a na základě rozhovorů s učitelkami prvních tříd snažím odpovědět na otázky, za jakých podmínek má spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou pozitivní vliv při přestupu do základního vzdělávání a na počáteční adaptaci v novém prostředí. Popisuji efektivní metody spolupráce, které přispívají k plynulému vstupu dětí do školy, a uvádím možnosti, jak dostatečně informovat rodiče o možných potížích, které mohou v určitých situacích nastat. Přínos této práce spatřuji především ve shromáždění efektivních metod spolupráce, které v praxi fungují a podporují nejen dítě, ale i rodinu při zvládání nových situací spojených s přechodem do základní školy, které jsou důležitou součástí jejich života. Klíčová slova mateřská škola,...
Spolupráce mezi základní školou, mateřskou školou a rodinou
Malá, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou v přípravě dětí a jejich rodiny na bezproblémový přechod do základního vzdělávání. V teoretické části charakterizuji prolínání předškolního a primárního vzdělávání, zaměřuji se na hlubší uchopení tématu souvisejícího se zralostí a připraveností dětí pro vstup do školy. Dále upozorňuji na možná rizika, která mohou při přestupu do základní školy nastat a poukazuji na spolupráci rodiny a školy v kurikulárních dokumentech. V empirické části se prostřednictvím akčního výzkumu a na základě rozhovorů s učitelkami prvních tříd snažím odpovědět na otázky, za jakých podmínek má spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou pozitivní vliv při přestupu do základního vzdělávání a na počáteční adaptaci v novém prostředí. Popisuji efektivní metody spolupráce, které přispívají k plynulému vstupu dětí do školy, a uvádím možnosti, jak dostatečně informovat rodiče o možných potížích, které mohou v určitých situacích nastat. Přínos této práce spatřuji především ve shromáždění efektivních metod spolupráce, které v praxi fungují a podporují nejen dítě, ale i rodinu při zvládání nových situací spojených s přechodem do základní školy, které jsou důležitou součástí jejich života. Klíčová slova mateřská škola,...
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.